Convocatòria del programa de residències en l’Acadèmia d’Espanya en Roma 2027

Compartir

Ja s’ha obert el termini per a presentar-se a les Residències Artístiques i d’investigació per a espanyols a la Real Acadèmia d’Espanya en Roma!

Objecte de la convocatòria:
Concedir beques per a desenvolupar un projecte a l’Acadèmia, d’acord amb les següents categories, excloents entre si:

a) Projectes artístics o de creació.
b) Projectes d’investigació vinculats amb Itàlia o amb la pròpia Acadèmia.

A més de la mensualitat de la beca (1.400€), la convocatòria contempla ajudes per a despeses de producció destinades al desenvolupament dels projectes artísticsi/o d’investigació. Aquesta quantitat es distribuirà entre les persones beneficiàries fins a esgotar el crèdit disponible, segons les sol·licituds presentades i els ajustos pressupostaris corresponents, proposats per l’òrgan instructor d’acord amb l’Acadèmia.

Duració de la beca:
Les beques tindran una duració d’entre quatre i nou mesos, dins del període comprés entre l’1 d’octubre de 2026 i el 30 de juny de 2027. Totes les beques s’iniciaran l’1 d’octubre de 2026 i els mesos concedits seran consecutius.

Àmbits i disciplines:
Els projectes podran presentar-se en la disciplina que millor represente la seua especialitat principal:

  • Arquitectura
  • Arts escèniques i performatives
  • Arts plàstiques i visuals
  • Audiovisuals
  • Béns culturals
  • Disseny i altres pràctiques creatives
  • Estudis teòrics
  • Literatura
  • Música
  • Altres pràctiques o estudis

Entre les pràctiques incloses destaquen: arquitectura i urbanisme, performance, fotografia, videocreació, videojocs, conservació i restauració, disseny gràfic, filosofia, antropologia, novel·la gràfica, art sonor o gastronomia, entre altres.

Presentació de sol·licituds: fins al 3 de juny (23:59h)

Compartir